Reislog 3 Cairns naar Brisbane 26 september tot 9 oktober

9 oktober 2015 - Brisbane Airport, Australië

De afgelopen twee weken zijn voorbij gevlogen. Aan de oostkust is veel te doen en het heeft een prachtige kustlijn met veel mooie stranden om te relaxen. Twee weken is dan ook niet zo heel lang als je veel wilt zien. We hadden op verschillende plekken best langer willen blijven. Maar goed, we hebben weer een aantal fantastische dingen gedaan en mee gemaakt.

Na onze duiktrip zijn we eerst iets naar het noorden gereden naar een geweldig mooi rainforest Cape Tribulation. Het regenwoud loopt zo de zee in en je kunt er prachtig wandelen en relaxen aan het strand. Met onze camper stonden we ook pal aan het strand, dat was echt genieten en ook weer eens wat anders dan langs de highway staan.

De Cassowarry's.......Een uit de kluiten gewassen kip (zoek maar op Google). Nou hebben wij twee dagen in een national park gezeten zogenaamd vol met Cassowarry's, hebben Mount Sorrow beklommen, zijn in plaatsjes geweest met de grootste dichtheid Cassowarry's, hebben een Nursery bezocht waar ze volgens de bewoners dagelijks komen eten....... Maar wij hebben geen kip gezien.

Dus zijn we tot de conclusie gekomen...Ze hebben een struisvogel verkleed en hier foto's en filmpjes van gemaakt, het is gewoon een grote marketing stunt.

Mariska had een leuk wandeltochtje uitgezocht; Mount Sorrow, in totaal 7 km de berg op en af. Jeetje, dat was flink afzien; zweten, zere benen, en steil omhoog (en omlaag). Twee dagen spierpijn cadeau, maar absoluut de moeite waard. Bovendien was de top de enige plek in de omgeving waar we bereik hadden met de telefoon en zodoende konden we gelijk onze volgende trip regelen: duiken bij de Yongala. Een schip van 110 meter lang dat iets meer als honderd jaar geleden is gezonken in een cycloon. Het is volop begroeid met koraal en er is heel veel vis. De grotere vissen komen hier om zich schoon te laten maken door de kleinere visjes, ook hebben we een aantal zeeslangen gezien, een haai en schildpadden. Dat was genieten!

Next stop: Airlie Beach om een dag te zeilen langs de Whitesunday eilanden met parel witte stranden en een prachtige zee. Mariska had gelukkig een reistabletje genomen want we hadden een stevige wind te pakken en veel zon. Voor het zeilen een perfecte dag. Eigenlijk hoefden wij de hele dag niets doen dan behalve te genieten en te eten, maar jeetje, daar wordt je moe van.

Op naar Hervey Bay want daar kun je de zee op om de Humpback Whales te zien. Gedurende deze maanden zijn ze hier voor de kust te vinden op weg naar Antarctica.  Hier zijn ze om zich vol te eten, vet te kweken en hun jong sterk genoeg te laten worden om te overleven. Ze zijn in kleine groepjes van 2-4 te vinden, vaak een moeder met een kleintje. We hebben er meerdere gezien en soms komen ze wel heel erg dicht bij. Het gekke is dat wij gewend zijn om heel stil te zijn als je wilde dieren wilt zien. Maar niet bij de whales, want hoe enthousiaster je bent, zwaait en naar ze roept, hoe groter de kans is dat ze een kijkje komen nemen. Wij hadden het geluk dat moeder (pal naast de boot) haar kop boven het water uitstak om ons eens goed te bekijken. Zoals de Aussie's zeggen: That was Amazing!!!!

Met onze laatste trip in Australië zijn we naar Fraser Island gegaan, het grootst zandeiland ter wereld. Een paradijs met prachtige meren, bossen, rainforest en ook weer een prachtige kustlijn. Twee dagen crossen met een 4wd over het strand en smalle, hobbelige wegen over het eiland. 'S morgens om 5:00 op voor de zonsopkomst en Frank om een hengeltje uit te gooien in zee.

En als klap op de vuurpijl zeg maar, kregen we de kans om met een klein Cesna vliegtuigje het eiland vanuit de lucht te bekijken. De vertrek- en landingsbaan zijn gewoon op het strand en de auto's moeten dan even wachten totdat het vliegtuig opgestegen of geland is. Behalve een prachtig uitzicht over het eiland hebben we ook nog een aantal walvissen gespot vanuit de lucht.

Australië zit er op en we zitten op de helft van onze trip. Als je terug kijkt gaat de tijd heel erg snel, maar we genieten iedere dag volop en maken veel mee. Het is echt een fantastische ervaring om langer weg te zijn en we kijken erg uit naar Nieuw-Zeeland

Nog een tip voor ieder die naar Australië komt, het absoluut onmisbare.....de redder in nood, BARBECUE SAUS!!

Lekker bij je bbq worstjes, gebakken aardappeltjes, de hamburger, door de spaghetti saus en lekker in de chilli. Neem maar van ons aan dat zelfs de meest mislukte maaltijd hiermee een culinair hoogstandje wordt.

Liefs, Frank & Mariska

1. Jeannel:
    9 oktober 2015
    Wat een fantastisch verhaal weer. Ook de culinaire tip komt altijd van pas ;). Dat wordt de koffer volproppen met dat spul. Veel plezier op Nieuw-Zeeland. Zag de lente foto's voorbij komen van Annabel Langbein en dat zag er ook mooi uit. Veel plezier en hou ons op de hoogte! Groetjes, Jeannel & Erik & de meisjes
  2. Karin:
    9 oktober 2015
    Weer een super leuk verhaal met mooie foto's! Hier gaat de tijd ook zo snel.
    Op naar Nieuw- Zeeland! Ik ben benieuwd naar de komende verhalen. Ciao Karin
  3. Mark:
    9 oktober 2015
    Wat een top foto's van die walvissen. Zo dichtbij. Veel plezier bij de kiwi's. Van het ene wonder naar het andere! !
  4. Wendy:
    9 oktober 2015
    Sow dat ziet er weer goed uit! Ben jaloers op het walvisavontuur, heel gaaf!
    Wil je ajb 3 liter bbq saus meenemen voor Sung, dan kunnen die der kids ook eens een week lekker eten.
  5. Coby Goedbloed:
    9 oktober 2015
    Geweldige foto,s een fantastisch verhaal , wat een beleving!!Genieten....! Nog veel reis avontuur in New zeeland
  6. Marjan:
    10 oktober 2015
    Wat een belevenissen allemaal en mooie foto's weer, vooral die van de Humpback Whales. Lijkt me geweldig om te zien. Logge, maar ook zeer sierlijke beesten. Een beetje jammer van de reuze "kippen" . . . dus geen gekookt eitje bij het ontbijt. Gelukkig hebben jullie daarna de Mount Sorrow bezocht waar je een traantje kon wegpinken over dit grote gemis. Heel veel plezier in Nieuw Zeeland. Ik ben benieuwd wat jullie daar allemaal ondernemen en meemaken. Groetjes, ook van Remco. xxx
  7. Esther buth:
    10 oktober 2015
    Het is weer fijn om wat van jullie te lezen, wat maken jullie veel mee zeg, zo gaaf !! Die walvissen, fantastisch zeg !
    Heel veel plezier in nieuw zeeland. Liefs Dion en Esther
  8. Muis:
    11 oktober 2015
    Oh Ska en Frenkie, wat een geweldig verhaal! Wederom veel beleefd en gezien. Ja ben nog steeds vet jaloers.... Maar ja ik heb 2 kids en krijg er zoooooo veel voor terug! Net de verjaardag (3dagen) van Pelle erop, en ik ben er zo niet voor gemaakt. Wat een drukte en chaos, Pelle vond t geweldig maar voor ons... Ik heb met niemand een normaal gesprek kunnen voeren. Maar ja alles voor de kinders he?! Pelle gaat morgen dan echt naar school, ook weer een nieuw hoofdstuk. Ik kijk weer uit naar de volgende verhalen vanuit een nieuw land, wat vast ook weer geweldig wordt. Ik kijk iit naar de foto's wn mooie belevenissen. Geniet en hou van elkaar❤️ Tot snel x
  9. Erika:
    11 oktober 2015
    Helemaal bijgelezen. Fantastisch om te lezen laat staan beleven. Geniet er nog volop van.
  10. Joey:
    Oh wat mooi weer
  11. Rob:
    12 oktober 2015
    Prachtig en mooie foto's. Geniet, geniet!!