Een kleine update......

4 november 2015 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal!

Wij vinden het erg leuk om jullie reacties te lezen dus hier weer een kleine update van onze kant. We zitten inmiddels een week op het Zuider eiland. Als we dan terug denken aan afgelopen week dan hebben we weer veel gezien en gedaan.

In Picton aangekomen hebben we een mooie wandeling gemaakt met uitzicht over de Queen Charlotte Sound. De dag ervoor waren we hier met de ferry doorheen gevaren en dat was een schitterende binnenkomer met een strak blauwe lucht.

De bedoeling was om met een bootje ook verder door de Marlborough Sounds te varen maar helaas kwam de regen met bakken uit de hemel. We zijn toen doorgereden naar Abel Tasman National Park en daar hebben we op zalm gevist in een visvijver. De vis was wel erg gemakkelijk te vangen, binnen 5 minuten had Frank de eerste al gevangen. Na 6 visjes zijn we maar gestopt want wat je vangt moet je ook kopen en opeten.

In het national park zelf hebben we gewandeld en met de Kayak gevaren. Ook weer een prachtig natuurgebied en vanuit de Kayak konden we ook hier de zeeleeuwen goed zien.

De Nelson Lakes liggen hier niet zo heel ver vandaan en buiten dat het hier ook weer erg mooi is, is het ook rustig.  Hier hebben we gewandeld bij het meer en zijn we Mount Robert op geklauterd.

Vanaf de Nelson Lakes zijn we naar de Westkust gereden, onderweg een zeeleeuwen kolonie gezien en de Pancake Rocks bezocht. De Weskust is vaak wat ruiger door de stroming en het kan hier ook wat meer regenen. Zo hebben we gisteren vrijwel de hele dag veel regen gehad. Gelukkig moesten we veel rijden dus dan is het minder erg Maar dan zijn we ook blij als de zon weer schijnt.

Gisteren zijn we aangekomen in Fox Glacier en dit is de enige plek ter wereld waar de gletsjers langs het tropisch regenwoud lopen. (Mark, we zijn vanmorgen al even bij Lake Matheson geweest maar helaas was er teveel bewolking voor een mooie weerspiegeling). Morgen gaan we de gletsjer van dichtbij bekijken en worden we door een helikopter afgezet voor een gletsjerwandeling,  hopelijk met een zonnetje ;-)

Liefs, Frank & Mariska

1. Rob:
    4 november 2015
    Die Frankie komt wel aan z'n trekken met vissen. Krijgen straks natuurlijk grote vis verhalen over nog grotere vissen.. . Een mooi vooruitzicht met de helikopter; heel veel plezier. Dikke knuffel, Rob & ladies!
  2. Marjan:
    4 november 2015
    Die zeeleeuw ziet er echt uit alsof je hem zo kan aaien. Wat een schatje!!! Het Abel Tasman National Park moet ook een hele ervaring zijn geweest, als ik alle plaatjes moet geloven. Mooie foto's weer.
    Fox Glacier ziet er wel heel aantrekkelijk uit. Ben benieuwd naar de gletsjerwandeling.
    Jullie lopen nu anders wat kilometers zeg. Dat worden straks nieuwe wandelschoenen.
    Hier hebben we nog prachtig en zonnig herfstweer en is half Nederland verkouden.
    Nou wereldreizigers, geniet er nog volop van. Groetjes, ook van Remco.
    xxx
  3. An:
    Prachtige foto's vakantiegangers!
  4. Esther buth:
    5 november 2015
    Wauw ! Wat is het daar mooi zeg ! Nog even de laatste weekjes genieten en dan is het ook wel weer fijn dat jullie weer lekker naar huis komen, we beginnen jullie toch wel te missen ! xxx Dion en Esther
  5. Tina & Henk:
    6 november 2015
    Weer prachtig allemaal,nog een fijne tijd. XX
  6. Muis:
    6 november 2015
    Hi beide, wat leuk om weer even wat van jullie te lezen en vooral te zien, wat een mooie fotos! dit moet toch zeker de reis van jullie leven zijn! Dat wordt afkicken zodra jullie terug zijn. Hier herfst maar lekker weer. Pelle naar school, met alle ups en downs maar gaat ook goed.
    Tot snel en dikke kus van ons xx
  7. Ans:
    6 november 2015
    Genoeg nu van al dat moois, ik begin jaloers te worden! Wat een prachtige luchten en natuur. Wat een belevenis.
    Geniet er nog lekker van. liefs en knuffels van ons vieren.
  8. Opa en oma van 't W:
    7 november 2015
    Wat genieten jullie ,wat ook de bedoeling is ,prachtige natuur mooie foto's voor later!!! (Frank weet je nog van toen?)
    Nog vele fijne dagen.
    Groeten van Opa en Opa van 't W.
  9. Mark:
    10 november 2015
    Die foto van Lake Matheson krijg je van me. Geweldige omgeving daar. Geniet er van. Nu snel nr jullie filmpje kijken